Thursday, November 24, 2011

Malaysia pasti kempunan pingat Emas Sukan SEA 2011 jika penjaga golnya Sharbinee Alawee


Khairul Fahmi Che Mat - sememangnya dia Harimau Malaysia!!!

Malaysia juara bolasepak Piala AFF Suzuki 2010 dan pemenang pingat Emas Sukan SEA 2011 kerana mempunyai penjaga gol yang amat hebat dan dianggap terbaik di Asia, iaitu Khairul Fahmi Che Mat.

Ketangkasannya banyak menyelamatkan gawang Malaysia daripada dibolosi. Khairul Fahmi atau "Apek" tetap cool dan tidak gugup meskipun bermain di gelanggang lawan dan dikelilingi serta dicemuh 100,000 penyokong lawan.

Ini amat berbeza dengan seorang lagi penjaga gol negara, Sharbinee Alawee.


Sharbinee Alawee - Harimau yang hilang taringnya??

Sharbinee gugup dan banyak kali melepaskan gol mudah. Dia tidak tangkas dan dia tidak mempunyai refleks sebaik Khairul Fahmi Che Mat.



5 gol ini dilepaskan Sharbinee Alawee dalam perlawanan kelayakan bolasepak Piala Dunia 2014, Malaysia tewas 3-5 kepada Singapura di Singapura.


Ini pula gol bodoh yang dilepaskan Sharbinee yang menyebabkan pasukannya Terengganu tewas 1-2 kepada Negeri Sembilan pada final Piala Malaysia 2011 pada 29 Oktober 2011.

Ini bukan sepakan deras daripada Kunanlan, hanya lambungan dan boleh diselamatkan kanak kanak sekolah rendah. Namun Sharbinee tidak mampu menyelamatkan bola semudah itu. Bangang ke Bongok??

Harap Sharbinee Alawee tidak lagi diturunkan mewakili Malaysia sebagai penjaga gol pada mana mana perlawanan antarabangsa dan serantau selepas ini. Demi menyelamatkan bolasepak Malaysia, Khairul Fahmi harus DIKEKALKAN sebagai penjaga gol no. 1 kebangsaan, bukannya Sharbinee.

Hidup Harimau Malaysia, teruskan Mengaum.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
TopOfBlogs