Wednesday, April 11, 2012

Mengapa penjenayah kejam harus ditembak mati tanpa perlu dibicarakan di mahkamah?








Mengapa penjenayah kejam dan tidak berperi-kemanusiaan, harus ditembak mati saja oleh Polis, tak payah perlu dibicarakan di mahkamah?

Sebab, apabila penjenayah itu ditembak mati dalam kejadian tembak menembak atau ketika cuba menyerang polis, maka kes itu diselesaikan sepenuhnya 100% pada masa dan detik itu juga.

Manakala apabila dibawa ke mahkamah, proses keadilan itu mengambil masa lama dan menelan belanja dan kos besar dan lebih menyakitkan hati, ada penjenayah bebas atau melarikan diri atau hanya menjalani hukuman pendek dan apabila bebas, dia kembali melakukan jenayah kejam termasuk rompak, rogol, culik, bunuh dan bakar.

Ada kes penjenayah yang sudah 20 kali keluar masuk penjara atau menjalani perintah tahanan terhad, tetapi kembali mengganas dengan menjadikan ramai manusia tak berdosa sebagai mangsa jenayah kejamnya.

Antara penjenayah kejam yang sudah mati ditembak polis tanpa perlu menjalani perbicaraan di mahkamah ialah Bentong Kali atau P Kalimuthu dan Mat Komando atau Ahmad Mohd Arshad.

Begitu juga anggota geng Mamak, geng Styer, geng M-16 dan pelbagai lagi gengster yang tak berguna di luar sana.

Ambil contoh kes pecah rumah.

Kes pecah rumah di Semenanjung Malaysia khususnya Lembah Kelang semakin menjadi jadi.

Kebelakangan ini kita takut dan bimbang apabila media banyak melaporkan kes pecah rumah dimana penghuninya diikat dan barangan berharga dilarikan.

Ada kes, penjenayah sial itu merogol dan mencederakan penghuni rumah.

Kita amat marah dengan kejadian ini. Kita amat gembira apabila Polis berjaya menembak mati kebanyakan penjenayah ini ketika sedang melarikan diri bersama sama barangan curi itu.

Kita amat menyokong tindakan polis yang menembak mati penjenayah kejam itu, sebab kalau mereka sudah mati, maka mereka tidak lagi berpeluang melakukan jenayah itu lagi, tiada lagi mangsa mereka kerana mereka sudah mati.

Jika 50,000 penjenayah kejam itu ditembak mati oleh polis, maka dunia ini akan lebih aman, Malaysia lebih aman.

Mana aman, Malaysia yang ada 50,000 penjenayah kejam atau Malaysia yang tiada 50,000 penjenayah kejam. Matematik mudah itu boleh dijawab oleh budak tadika.

Nah kalau ada pihak NGO ke sesiapa ke yang memandai kata Polis kejam dan Trigger Happy, maka saya cadangkan kita sumbatkan 20 penjenayah kejam seperti perogol dan pembunuh ke dalam rumah pihak NGO itu selama 2 minggu dan tengok apa jadi kepada tuan rumah, isteri, anak gadis mereka dan harta benda mereka.

Pasti NGO bangsat itu akan menangis bukan?

Satu lagi, faktanya ialah kebanyakan penjenayah sial yang suka pecah rumah ini terdiri daripada orang asing khususnya Indonesia. Mereka ni sewenang wenangnya masuk ke negara kita, memecah rumah, rompak, bunuh dan bawa hasil rompakan ke Indonesia dan enjoy.

Yang menyakitkan hati, ramai yang melakukan itu secara berulang ulang, maknanya selepas melakukan jenayah, mereka lari ke Indonesia dan selepas beberapa ketika, mereka kembali pula ke Malaysia dan mengulangi jenayah sama.

Tiada pula rakyat Malaysia yang sengaja ke Indonesia, lakukan pecah rumah, samun, rompak, rogol dan bunuh di sana kemudian kembali ke Malaysia.

Kenapa warga Indonesia ni jahat belaka?

Atas sebab itulah, kita amat menyokong usaha Polis yang tidak teragak agak menembak mati penjenayah sial itu kerana ini adalah penyelesaian terbaik.

Jika penjenayah itu ditangkap hidup hidup, maka kita perlu mengeluarkan belanja besar untuk kos tahan di lokap, makan minum, perbicaraan dan sebagainya. Kita kena berbelanja besar untuk manusia durjana yang tidak berguna walau sesen pun yang bergelar penjenayah itu.

Penjenayah juga boleh lepas jika peguam mereka bagus dan boleh menimbulkan keraguan munasabah atau atas sebab teknikal.

Antaranya kes yang pernah berlaku di Sabah melibatkan pembunuhan Ketua Wanita UMNO, Datuk Norjan Khan Bahadar yang dibunuh pada Februari 2004 di hotel Shangri-la, Bandaran Berjaya, Kota Kinabalu. Tertuduh dalam kes itu, Azman Bakar alias Samsudin Mustamin dari Indonesia, bebas kerana peguamnya berjaya menimbulkan keraguan munasabah dengan mengatakan ada kemungkinan ada orang ketiga terlibat dalam pembunuhan kejam itu. Azman Bakar hanya dipenjara setahun kerana memiliki IC milik orang lain. Maknanya penjenayah kejam boleh terlepas dan melakukan jenayah lagi atas sebab sebab seperti ini.

Kita juga tidak lupa kes rakyat asing yang menculik, merogol dan membunuh pelajar tahun akhir Universiti Malaysia Sabah, UMS, Sherliana Gediun pada 2008.

Mendiang Sherliana menaiki kereta sapu untuk pulang ke kampus UMS di Kota Kinabalu dari Kota Marudu, malangnya pemandu kereta sapu adalah seorang rakyat asing yang menculik, merogol dan membunuh Sherliana.

Si Bedebah itu dilaporkan melarikan diri ke negara asal sebaik melakukan jenayah kejam itu.

Di banyak negara di dunia juga, kebodohan sistem mahkamah dan keselamatan turut menyebabkan ramai manusia tidak berdosa menjadi mangsa kekejaman penjenayah kejam.

Kes Michel Fourniert di Perancis adalah contoh klasik bagaimana kebodohan mahkamah dan polis menyebabkan ramai mati. Michel adalah penculik, perogol dan pembunuh di Perancis yang memulakan karier jenayahnya selama 40 tahun, sejak 1962 hingga 2003.

Kali pertama ditangkap polis, dia mengaku merogol 13 gadis. Namun kebodohan mahkamah Perancis menyebabkan Michel hanya dipenjara 3 tahun iaitu sepatutnya 7 tahun namun dibebaskan awal meskipun mengetahui betapa dia seorang amat ganas.

Selepas dibebaskan pada 1987, si gila itu merogol dan membunuh 7 lagi gadis muda di Perancis dan Belgium sebelum ditangkap pada 2003.

Pada 2008, mahkamah Perancis sekali lagi membuktikan kebodohannya apabila hanya menjatuhkan Michel yang kini berusia 61 tahun dihukum penjara 30 tahun, bukannya hukuman mati sebagaimana di Malaysia, China dan Amerika Syarikat. Ini bermakna Michel boleh bebas menerusi sistem parol yang tidak berguna itu dan kembali melakukan jenayah, mungkin akan merogol dan membunuh 10 gadis dan kanak kanak lagi???

Tidak mustahil kebodohan polis dan mahkamah Perancis itu boleh berlaku di Malaysia.

Mahkamah Ecuador juga bodoh apabila hanya memenjarakan 8 tahun ke atas seorang lelaki Pedro Lopes atau lebih dikenali Monster of Andes meskipun si gila itu menculik, merogol dan membunuh 300 kanak kanak perempuan di Colombia dan Ecuador.

Kesudahannya, selepas Lopes dibebaskan dari penjara, dia kembali menculik, merogol dan membunuh dan kini masih hidup.

Itulah yang mahu kita elakkan, menerusi 100& total solutions iaitu kosnya cuma RM1 bersamaan harga sebutir peluru yang ditembak masuk ke kepala penjenayah kejam itu.

Nah antara kes jenayah pecah rumah yang menakutkan kita termasuk :

Kes Timbalan Ketua Polis Johor Bahru yang mati ditetak sekumpulan penjenayah yang pecah masuk ke rumahnya. Akibatnya seluruh Johor disiasat polis dan ribuan pendatang haram dan pekerja asing Indonesia disiasat. Namun tidak diketahui pembunuh itu sudah ditangkap atau belum.

Rumah kediaman mewah Juara Akademi Fantasia musim ke 3, Mawi di Bangi, Selangor dipecah masuk penjenayah yang mengikat tangan dan kaki Mawi, isteri dan mertuanya. Kerugian RM10,000. Penjenayah berjaya melarikan diri tanpa sempat ditembak.

Rumah kediaman mewah adinda Sultan Selangor di Bukit Tunku dipecah masuk sekumpulan penjenayah yang melarikan wang tunai dan pelbagai barangan berharga. Pada 10 April 2012, 5 individu disyaki penjenayah keparat itu ditahan polis.

Rumah pelawak terkenal, Datuk Jamali Shadat juga pernah dipecah masuk penjenayah warga Indonesia.

Bukan saja Malaysia berdepan ancaman penjenayah asing pecah rumah, malahan rakyat asing yang tiada pendidikan itu juga boleh mengancam dari dalam rumah. Seperti kerjaya pembantu rumah, rakyat asing itu tidak teragak agak mencuri dari majikan lalu melarikan diri.

Contoh terbaik kes usahawan kosmetik terkenal Datin Ira Abdul Ghani yang rugi RM1 juta selepas 2 pembantu rumah warga asingnya melarikan pelbagai barangan berharga dari rumahnya pada 3 April 2012 lalu.

Jadi, kepada pihak berkuasa, usah teragak agak menembak mati penjenayah kejam itu sebelum lebih ramai rakyat Malaysia yang tidak bersalah menjadi mangsa kekejamannya.

5 comments:

md.iqbal said...

selagi org indon ada di malaysia ,selagi itu ada masalah.tidak lama nanti malaysia akan dijajah oleh indonesia jika kita tak bertindak sekarang.perkara ini disebabkan org yg penting agama punye pasal.fuck indon.and goverment should take action clear them out

md.iqbal said...

selagi org indon ada di malaysia ,selagi itu ada masalah.tidak lama nanti malaysia akan dijajah oleh indonesia jika kita tak bertindak sekarang.perkara ini disebabkan org yg penting agama punye pasal.fuck indon.and goverment should take action clear them out .mereka bukan nya untung kepeada negara tapi .....RAKYAT MALAYSIA JGN TDUR LAGI

Malaysian Hollywood 2.0 said...

md.iqbal.. thanks for the comments.. sewajarnya orang penjenayah tegar dan kejam yg tidak berperikemanusiaan harus aja ditembak mati, tanpa perlu perbicaraan yang hanya membuang masa... tak kira warga negara apa sekalipun.. jika sejuta penjenayah kejam berjaya dilenyapkan dari dunia ini, maka amanlah dunia ini.. cheers and all the best..

Anonymous said...

Yg salah harus di hukum..

Malaysian Hollywood 2.0 said...

Anonymous..banar tu..yg salah harus dihukummm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
TopOfBlogs